Warning This site is not recommended for Internet Explorer browsers. Please use another web browser to get a better experience.

Bell
Subscribe to press releases

Safran Power Units announces new branding for latest generation business jet APUs

NBAA Business Aviation Convention & Exhibition – Orlando, November 1, 2016

Safran Power Units has announced the designation of its two latest APUs for the business jet market.

These name changes are part of the full acquisition in 2014 from Pratt & Whitney of two strategic programs currently under development.

These new names indicate the basic power rating in kilowatts of the turbines and the aircraft manufacturer application. In accordance with this new nomenclature, that will apply to future business jet APU's, the following changes will be made:

• APU for the Dassault Aviation Falcon 5X is now designated SPU150[DA],
  • APU for the Bombardier Global 7000* and 8000* is now designated SPU300[BA].

The SPU150[DA] and SPU300[BA] are state-of-the-art electric and pneumatic power sources. The SPU150[DA] is specially designed for midsize and super midsize business jets. The SPU300[BA] is meant for long range, high performance business jets.

Safran Power Units is committed to providing reliable and competitive power systems and services to meet the demands of new generation business jets.

* Trademarks of Bombardier Inc. or its subsidiaries.

Safran est un groupe international de haute technologie, équipementier de premier rang dans les domaines de l'Aéronautique et de l'Espace (propulsion, équipements), de la Défense et de la Sécurité. Implanté sur tous les continents, le Groupe emploie 70 000 personnes pour un chiffre d’affaires de 17,4 milliards d’euros en 2015. Safran occupe, seul ou en partenariat, des positions de premier plan mondial ou européen sur ses marchés. Pour répondre à l'évolution des marchés, le Groupe s'engage dans des programmes de recherche et développement qui ont représenté en 2015 des dépenses de plus de 2 milliards d'euros. Safran est une société cotée sur Euronext Paris et fait partie des indices CAC 40 et Euro Stoxx 50.

Pour plus d’informations : www.safran-group.com / Suivez @Safran sur Twitter